Saturday 2 April 2011

shortcut

hye guyz..sori sangat sebab dah lama tak post pape. takde mood and takde 'feel'.cewahh..(padahal pemalas)
eheh..so,entri kali ni pasal shortcut. Korang yang comel-comel (sebab korang baca blog aku) janganlah tersalah anggap ye. Ini bukan pasal jalan shorcut nak ke kelas or yang seangkatan dengannya.hoho.. So,meh aku cerita what is this 'shortcut' is about. 

Tadi,macam biasa, on fb. Tiba-tiba nampak budak yang selalu lepak kat cc dengan aku and keluang. Sembang-sembang joyah dengan dia kejap, lepas tu dia bagitau yang dia ada form band. aku macam; WOW~~band??as in band?( what the hell am i saying?!) aku ingatkan dia nak april fool aku je. Tapi dia kata, "takde maknenye!"
ades..free je dapat tanda seru kan?heh..

ok, so aku interviewlah dia serba sedikit. disebabkan aku TERoverexcited ('ter' je ye..tak sengaja), dia kata, 'ko jadi managerlah'. huish adik, ingat senang nak jadi manager?? subjek marketing pun tak lepas lagi dik oi..macam mana nak marketkan korang??yeah, aku tak habis lagi ambil marketing. Still in progress ye,harap maklum.. Sebagai kawan yang sangat baik merangkap bekas kakak ipar (sebab dia pernah couple dengan adik ipar aku), aku pun tolonglah promote band diorang Shortcut di blog aku yang tak berapa ada follower ni..

Aku agak berbangga sebab aku adalah blog pertama mungkin yang tulis pasal diorang. Kenapa aku rasa band ni boleh naik? sebab vokalis dia merangkap bekas adik ipar aku tu, suara dia memang sedap tahap terngiang-ngianglah kalau dengar. Rupa-rupanya top band kat taman diorang. oklah tu dik, pelan-pelan kayuh.. lepas ni datang taman akak plak ye..sebelah je,tak sampai 5 minit. owh teringat masa kerja kat cc dulu. Dia ni suka request song sebab aku yang control semua speaker kat cc tu. So,barang sesiapa sahaja yang berani-berani buka lagu yang aku rasa berdarah telinga nak dengar, maka mute lah speaker tersebut..HAHA..lagu favourite dia yang sekarang dah jadi lagu favourite aku; Pelita by A.P.I

Dari tadi aku asyik cakap 'dia' gitu 'dia ginilah. Siapa dia tu? for sure korang tak kenal..Tapi takpe, aku kenalkan. tak rugi kenal dia..Waktu awal-awal aku start kerja, semua orang panggil dia kyox. Time tu, dia sangatlah suka memekak dalam cc. orang lain tak boleh bukak speaker kuat-kuat, dia je boleh.banyak diva kau kan time tu. Tapi semua pun macam dah tahu je perangai dia so tak kisah. Bila dah lama-lama kerja, baru aku tahu nama betul dia,Azizul.comel sungguh nama awak ek.hehe.setiap hari dia mintak aku pasang lagu pelita tu. time tu memang loya tahap morning sickness dah dengar lagu tu. Tapi bila dah tak kerja, asyik teringat je kat kyox setiap kali terdengar lagu tu.sob..sob..

dia sangat pemalu..kena umpan dengan game baru bagi aku snap 

dalam band tu, dia adalah vokalis dan pemain gitar. aku kurang tahu pasal band ni. so tak pasti gitar apa yang dia main. ke pemain gitar kedua? maksudnya apa tu?huhu..takpelah, nanti tanya balik kt kyox..total ada 5 orang semuanya. yang lain-lain tu pun selalu datang lepak cc dulu tapi aku tak berapa ingat nama.diorang low-profile tak macam kyox kih2. ok,yang aku dapat kenal pasti adalah lagi sorang..nama dia syazani ismail. aku tak ingatlah orang biasa panggil dia apa..
aku cilok dari fb dia..ampun..tak sempat nak minta izin
Menurut vokalisnya, (ada gaya reporter tak?hehe) setakat ni diorang memang belum ada lagu sendiri. sekarang ni setakat main lagu orang je..and dalam cubaan nak bat lagu. cita-cita tinggi rupa-rupanya adik-adik aku ni semua. i'm looking forward for their progress and hopefully they will be well-known succeed! kata kyox, dia nak masuk radio, barulah boleh terkenal macam hujan. Matlamat dah ada tu dik, teruskan and jangan cepat putus asa tau!!

maaf kepada ahli Shortcut yang lain sebab tak mention korang..nanti tanya kyox balik ye..


No comments:

Post a Comment

what do you wanna say?