Thursday 21 April 2011

Bosan @ Boredom


Helo guys and girls..Actually aku takde mood nak buat entri lately. Banyak benda happen this week. Benda-benda yang buatkan aku rasa nak bakar je tempat aku study ni. Segala maki hamun bukan sebakul, satu lori agaknye aku dah hambur. Bengang plus tak puas hati plus rasa dianak tirikan. Huh..Tapi menangis air mata darah pun tak guna kalau aku tak try cari solution. Well of course kita kena nangis dulu. Then tengok movies, dengar lagu. Heh banyaknya prosedur nak bagi aku tenang-setenangnya untuk cari solution. Words 'baik aku mati' terngiang-ngiang gak dalam unstable mind ni tapi aku bertahan untuk dia & mereka yang aku sayang. Tugas aku belum selesai lagi, mana boleh aku pergi macam tu je.

Masa macam ni lah juga orang yang aku hormat buat hal. Ah tolonglah...bukan sekarang,boleh?tenaga yang ada cukup untuk bertahan je, takde yang tinggal untuk perjelaskan hal yang tak wujud. This is why aku tak suka post entri bila emosi tak stabil. Aku akan jadi orang yang SANGAT memboringkan plus sarcastic. Damnation! Maki hamun semuanya just luahan. Takkan boleh ubah pape. Tapi kalau luahan tu mampu buat aku tenang walau sedikit pun, itu dah lebih dari cukup. Exam? HAHA. Macammacam aku buat untuk fokus dalam masa 'study week' ni tapi lingkup. At last, aku buat apa je aku nak ikut hati.Manjanya aku, setakat dugaan macam ni pun tak boleh nak cope? Baru diacah sikit dengan masalah, dah tak boleh fokus? yeah, i'm a loser.
Penantian suatu penyeksaan. Hell, damn right. Tak kiralah apa yang kita tunggu. Aku dah cukup suffer dengan 1 penantian, kau nak tambah dengan lagi 1? Kau memang sangat keji. "Be strong, big girls don't cry..."yeah, selalu teringat lirik ni but then ironinye makin lebat hujan dari mata ni. Maybe bagi kau ni just nothing. Tapi pernah tak kau fikir NOTHING bagi kau, EVERYTHING bagi aku? aku belajar dari hidup. and aku tau apa je boleh jadi dalam masa 3 bulan. Sama macam mana hidup aku berubah 180 degree bila cuti 3 bulan dulu. so don't you just think its damn only 3 months. how the hell kau nak aku hidup kat situ, somewhere yang even 3 hari pun aku barely tahan? Tolonglah jangan seksa aku macam ni.

Bila aku datang, kau kata "belum ada jawapan" dengan muka yang sangat jemu asyik nampak muka aku. Hell yeah, kau akan muak tengok aku sampai aku pasti dengan apa yang kau janji. Aku telefon, orang lain yang angkat. Maybe kau nak aku jadi si Jebat, mengamuk bagai orang gila kat situ baru kau nak terbeliak mata? Aku dah penat dengan semua ni. 1 benda lagi yang aku tak faham, kenapa berdikari tu seumpama berpaling dari kau, orang yang aku hormat selama ni? sedangkan aku cuma tak nak susahkan kau yang sepatutnya berehat je kat rumah and serahkan urusan cari duit kat aku?

Aku masih belajar..itu sebab yang utama and aku sedar tu. Tapi aku jugak sedar dah sampai masanya. Hal ni menyesakkan aku, buatkan aku tak betah nak duduk lama-lama. Terasa macam aku pejam mata dari tugas aku. Huh..mungkin ni lah hidup. Teruskan walaupun perit. Sekurang-kurangnya aku tau ada seseorang kat luar sana yang perlukan aku seperti aku perlukan dia. Cuma itu saja kekuatan aku yang tinggal

No comments:

Post a Comment

what do you wanna say?