Tuesday 17 May 2011

Practical oh praktikal

hai semua..starting 16 mei lepas, aku start praktikal di SIRIM bhd. My supervisor namanya Cik Hamidah Sidek. Eventhough aku terlambat sikit, tapi briefing belum start lagi. Yang paling tak bestnya, tak dapat elaun.cesh...
After briefing, kitorang kena pergi ke bangunan 19. Sampai sana je kena tunggu supervisor masing-masing datang ambil.(dah macam budak sekolah plak). After Cik Hamidah datang, dia assign kitorang under Kak Rafidah. Then kitorang pun dibawak ke lab molecular biology.

Sampai je, aku nampak ada 3 orang lagi kat sana. Semuanya girls (damn!). Kak Rafi brief (asyik briefing je hari ni) pasal projek kitorang. Projek ni kena bedah siang ikan. Nak tengok kenapa ikan jantan ley jadi pondan.(ikan pun ada gak yang underworld) Then dia bagi something related to the topic untuk baca and fahamkan. Yang kelakar tu, dia tanya ada basic tak pasal molecular biology, aku jawab"erm...er..."heh..dah lupa beb..Time tu baru pukul 10 lebih..aku macam,"what the heck nak membaca sampai balik?!" bukan semangat nak buat kerja tapi sah-sah aku tidur after 1st paragraph.huhu

At last, aku menyibuk dengan budak yang dah sedia ada dalam lab tu. 2 orang dari biotech corp and lagi seorang dari usm,praktikal jugak. Aku pun sedaya upaya meramahkan diri yang memang tak reti nak menegur orang ni, and dapat tau budak tu satu matrix ngan aku dulu.nah...cepatlah kitorang rapat. katanya rumah sewa dia boleh tanyakan rumah sewa dia,sewanya pun murah so senanglah aku boleh g kerja ngn dia je nanti.

sofar, taklah teruk sangat 1st day aku. aku dapat member.yang dari biotech corp tu pun not so bad. boleh dibuat sembang and gosip.hehe..oklah,wish me luck for tomorrow!

No comments:

Post a Comment

what do you wanna say?