Friday 26 October 2012

First Love Reminiscent


This is the only topic that I can't tell in english
so, never mind
I hope Google translate will help my readers
haha..
Cinta pertama..
aku bukan di antara mereka yang beruntung
yang dapat 'happy ending' dengan first love mereka
cinta pertama aku bolehlah dikatakan cinta monyet
cinta zaman sekolah
aku sanjung dia, puja dia
dia segalanya
naifkan aku masa tu?
haha..
kalau nak cerita ikut kronologi betul-betul memang sampai 10 entri pun tak cukup
sebab dah berkurun aku simpan dalam-dalam
biar terkubur bersama dengan sakitnya sekali
tapi hari ini tiba-tiba terdetik balik rasa tu
bukan rasa cinta yang masih ada
tapi parutnya masih ada
aku masih terkesan dengan kehadiran dia dalam hidup aku
tersentak sekejap bila terpandang gambar dia di facebook
bukan aku sengaja tapi gambarnya adalah post pertama muncul dalam wall aku
perkara pertama yang aku perhati ;senyuman dia
tanpa sedar, aku pun sama tersenyum
walau dah hampir 8 tahun tak berjumpa
5 tahun tanpa berita
atas sikap aku yang terlalu tamak masa tu
tapi aku masih lagi tersenyum bila dia bahagia
makin lama aku tenung gambar dia, makin kuat rasa sakit yang aku pernah rasa dulu
bila aku tersedar sakit tu makin terasa, cepat-cepat aku alihkan pandangan
biarkan dia terkubur
itu lebih baik
sekurang-kurangnya dia masih lagi ada dalam hati ni
walaupun nun jauh di dasar hati
orang kata, perempuan tak boleh lupakan cinta terakhirnya
ternyata mereka silap
walau sebanyak mana cinta yang aku rasa
sekeping gambar cinta pertama sudah cukup buat aku terlupa mereka yang lain
5 tahun yang lalu aku dah terbangun dari mimpi
yang dia tak akan jadi milik aku
sampai sekarang, aku masih berdiri di dunia nyata
terima kasih, cinta pertama

No comments:

Post a Comment

what do you wanna say?